jak slušně odmítnout cenovou nabídku

Přijde čas, kdy se vám někdo pokusí „prodat toto pero“ nebo učinit „nabídku, která se neodmítá“. Ať už je vaše práce jakákoli, budete čelit prezentacím, prodejním e-mailům a studeným telefonátům, které se vám budou snažit prodat to nejnovější a nejlepší trendy. Ale když vás to nezajímá, jak říct ne, aniž byste je (nebo jejich ego) naštvali nebo urazili?

Schopnost zdvořile odmítnout pracovní nabídky, obchodní nebo cenové nabídky, produkty a návrhy je zásadní dovednost, kterou všichni potřebujeme, a dobrou zprávou je, že se to můžete naučit.

10 tipů, jak zdvořile odmítnout obchodní návrhy

  1. Poděkujte dotyčnému za jeho čas – Možná jste nepožádali o prodejní e-mail (a možná ho nechcete), ale někdo si udělal čas a napsal ho, takže mu poděkujte za jeho čas. 
  2. Doručte špatné zprávy rychle – Pokud nemáte zájem, řekněte to rovnou. Většina čtenářů nepůjde dále než toto, takže to nalepte na začátek e-mailu.
  3. Uveďte několik důvodů – nemusíte zacházet do podrobností. Přesto je zásadní stručné vysvětlení důvodů, proč vás to nezajímá. Mění měkké „ne“ na tvrdé.
  4. Udržujte věci stručné – Nikdo nečte rád dlouhé e-maily, aby se dozvěděl, že mu bylo řečeno ne, takže stručně.
  5. Buďte zdvořilí a profesionální – Prodejní e-maily mohou být otravné a rušivé, ale zůstaňte pozitivní, zdvořilí a profesionální a ochráníte svou pověst.
  6. Stanovte si hranice – Někteří prodejci nebudou brát ne jako odpověď, takže pokud nemáte zájem, řekněte to. Vyjádřete se jasně, pokud nechcete v budoucnu dostávat e-maily, dopisy nebo hovory. 
  7. Používejte správnou e-mailovou etiketu – Zdvořile odmítnout obchodní příležitost znamená dodržovat správnou e-mailovou etiketu. Použijte správný úvod, strukturu a odhlášení e-mailu. 
  8. Nikdy (úplně) nezavírejte dveře příležitosti – Zdvořilý e-mail nezavírá dveře příležitostem v budoucnosti. Neodpovědět nebo být hrubý vás může stát budoucí příležitosti.
  9. Žádost o vyřazení ze seznamu adresátů (pokud si to přejete) – Vaše e-mailová adresa by neměla být na žádném seznamu, pokud si to nepřejete. Společnosti to mají ze zákona povinnost, takže se nebojte zeptat.
  10. Před odesláním zkontrolujte pravopis a gramatiku – Pokud odpovídáte, udělejte to slušně a ujistěte se, že před odesláním každého e-mailu zkontrolujete pravopis.

jak zdvořile odmítnout obchodní nabídky

Poskytli jsme základy slušnosti říci ne a odmítnout obchodní nabídku. Přesto je snazší to vidět v praxi. Vytvořili jsme několik ukázek, které ilustrují, jak můžete říci ne obchodní nabídce a zároveň si zachovat svou pověst. Ukážeme vám, jak najít ten správný tón v e-mailu a zajistit, aby vaše odmítnutí bylo tak pozitivní, jak jen může být.

1. Jak zdvořile odmítnout nabídku

Vědět, jak zdvořile odmítnout nabídku, je zásadní. Rozhodujícím rozhodnutím, jak zdvořile odmítnout nabídku, je, zda chcete navždy zavřít dveře, nebo vyzvat firmu, aby vás v budoucnu kontaktovala. Zde je příklad, jak odmítnout nabídku, ale zachovat vztah.

Ahoj (křestní jméno),

děkujeme, že jste si udělal čas a poslal nám svou nabídku. Obdrželi jsme několik nabídek a vybrali jsme alternativního dodavatele, jehož sekce byla výrazně nižší než vaše. 

I když jste při této příležitosti neuspěli, vaše nabídka nás ohromila a vyzvali jsme vás, abyste pro budoucí projekty znovu nabídli nabídku.

S pozdravem

(Vaše jméno)

2. Jak zdvořile odmítnout prodejce

Návrhy dodavatelů jsou obvykle přijímány, když spustíte otevřené výběrové řízení. Odesílatel tedy očekává (a zaslouží si) odpověď. V tomto příkladu, jak odmítnout dodavatele, ilustrujeme, jak odmítnout dodavatele a zároveň zajistit, aby měl stále zájem reagovat na budoucí výzvy a příležitosti. Dalo by se to nazvat naším e-mailem „jak snadno zklamat dodavatele“.

Ahoj (křestní jméno),

chtěl jsem vás osobně kontaktovat, abych vám poděkoval za předložení nabídky pro naši nedávnou nabídku. Vybrali jsme dodavatele, který více odpovídá našim požadavkům. 

Váš návrh nás však obzvláště zaujal a obzvláště se nám líbil (uveďte informace).

Budeme vás znovu kontaktovat, tentokrát jste neuspěli, objevují se další vhodné příležitosti. Jsem si jistý, že v budoucnu budeme spolupracovat.

S pozdravem

(Vaše jméno)

3. Jak uctivě odmítnout nabídku

Společnosti investují čas a peníze do vytváření nabídek, takže zdvořilé odmítnutí je projevem respektu. Je také důležité uvést několik důvodů. Opět platí, že použití odrážek je účinná taktika. Zde je náš příklad, jak uctivě odmítnout nabídku.

Ahoj (křestní jméno),

tady jsem (Vaše jméno) z (název společnosti) a kontaktuji vás ohledně nabídky, kterou jste nedávno odeslali. Byli jsme velmi ohromeni kvalitou příspěvku a vaší komplexní odpovědí, ale při této příležitosti jsme vybrali jiného dodavatele. 

Chtěl jsem naše rozhodnutí vysvětlit podrobněji. Některé z důvodů, proč volíme alternativního dodavatele, zahrnují:

(Vložte důvody)

I když chápu, že tato zpráva bude zklamáním, rád bych vás pozval k účasti na budoucích nabídkách. Jakmile se naskytne příležitost, budu vás kontaktovat.

V případě dalších dotazů mě neváhejte kontaktovat.

S pozdravem

(Vaše jméno)

4. Jak zdvořile odmítnout nabídku služeb

Podobně jako ve výše uvedeném příkladu je nezbytné, abyste vysvětlili důvody svého rozhodnutí. V tomto vzorovém dopise k odmítnutí návrhu služby poskytujeme náhled do našeho rozhodovacího procesu. Na tomto příkladu se dozvíte, jak služby zdvořile odmítnout.

Ahoj (křestní jméno),

obracím se na vás, abych vám sdělil výsledek vašeho návrhu nabídky služeb. I když byla vaše nabídka působivá, cítili jsme, že alternativní dodavatel při této příležitosti lépe vyhovuje našim požadavkům.

Oceňuji, že by pro vás byla přínosem zpětná vazba. Rozhodli jsme se vybrat alternativního dodavatele, protože (uveďte důvody).

Chceme vám a vaší společnosti poděkovat za to, že investujete tolik času do vašeho návrhu, a měli bychom zájem o budoucí návrhy, které byste mohli chtít předložit.

S pozdravem

(Vaše jméno)

Add a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *