jak slušně odmítnout cenovou nabídku
Přijde čas, kdy se vám někdo pokusí „prodat toto pero“ nebo učinit „nabídku, která se neodmítá“. Ať už je vaše práce jakákoli, budete čelit prezentacím, prodejním e-mailům a studeným telefonátům, které se vám budou snažit prodat to nejnovější a nejlepší trendy. Ale když vás to nezajímá, jak říct ne, aniž byste je (nebo jejich ego) naštvali nebo urazili?
Schopnost zdvořile odmítnout pracovní nabídky, obchodní nebo cenové nabídky, produkty a návrhy je zásadní dovednost, kterou všichni potřebujeme, a dobrou zprávou je, že se to můžete naučit.
10 tipů, jak zdvořile odmítnout obchodní návrhy
- Poděkujte dotyčnému za jeho čas – Možná jste nepožádali o prodejní e-mail (a možná ho nechcete), ale někdo si udělal čas a napsal ho, takže mu poděkujte za jeho čas.
- Doručte špatné zprávy rychle – Pokud nemáte zájem, řekněte to rovnou. Většina čtenářů nepůjde dále než toto, takže to nalepte na začátek e-mailu.
- Uveďte několik důvodů – nemusíte zacházet do podrobností. Přesto je zásadní stručné vysvětlení důvodů, proč vás to nezajímá. Mění měkké „ne“ na tvrdé.
- Udržujte věci stručné – Nikdo nečte rád dlouhé e-maily, aby se dozvěděl, že mu bylo řečeno ne, takže stručně.
- Buďte zdvořilí a profesionální – Prodejní e-maily mohou být otravné a rušivé, ale zůstaňte pozitivní, zdvořilí a profesionální a ochráníte svou pověst.
- Stanovte si hranice – Někteří prodejci nebudou brát ne jako odpověď, takže pokud nemáte zájem, řekněte to. Vyjádřete se jasně, pokud nechcete v budoucnu dostávat e-maily, dopisy nebo hovory.
- Používejte správnou e-mailovou etiketu – Zdvořile odmítnout obchodní příležitost znamená dodržovat správnou e-mailovou etiketu. Použijte správný úvod, strukturu a odhlášení e-mailu.
- Nikdy (úplně) nezavírejte dveře příležitosti – Zdvořilý e-mail nezavírá dveře příležitostem v budoucnosti. Neodpovědět nebo být hrubý vás může stát budoucí příležitosti.
- Žádost o vyřazení ze seznamu adresátů (pokud si to přejete) – Vaše e-mailová adresa by neměla být na žádném seznamu, pokud si to nepřejete. Společnosti to mají ze zákona povinnost, takže se nebojte zeptat.
- Před odesláním zkontrolujte pravopis a gramatiku – Pokud odpovídáte, udělejte to slušně a ujistěte se, že před odesláním každého e-mailu zkontrolujete pravopis.
jak zdvořile odmítnout obchodní nabídky
Poskytli jsme základy slušnosti říci ne a odmítnout obchodní nabídku. Přesto je snazší to vidět v praxi. Vytvořili jsme několik ukázek, které ilustrují, jak můžete říci ne obchodní nabídce a zároveň si zachovat svou pověst. Ukážeme vám, jak najít ten správný tón v e-mailu a zajistit, aby vaše odmítnutí bylo tak pozitivní, jak jen může být.
1. Jak zdvořile odmítnout nabídku
Vědět, jak zdvořile odmítnout nabídku, je zásadní. Rozhodujícím rozhodnutím, jak zdvořile odmítnout nabídku, je, zda chcete navždy zavřít dveře, nebo vyzvat firmu, aby vás v budoucnu kontaktovala. Zde je příklad, jak odmítnout nabídku, ale zachovat vztah.
2. Jak zdvořile odmítnout prodejce
Návrhy dodavatelů jsou obvykle přijímány, když spustíte otevřené výběrové řízení. Odesílatel tedy očekává (a zaslouží si) odpověď. V tomto příkladu, jak odmítnout dodavatele, ilustrujeme, jak odmítnout dodavatele a zároveň zajistit, aby měl stále zájem reagovat na budoucí výzvy a příležitosti. Dalo by se to nazvat naším e-mailem „jak snadno zklamat dodavatele“.
3. Jak uctivě odmítnout nabídku
Společnosti investují čas a peníze do vytváření nabídek, takže zdvořilé odmítnutí je projevem respektu. Je také důležité uvést několik důvodů. Opět platí, že použití odrážek je účinná taktika. Zde je náš příklad, jak uctivě odmítnout nabídku.
4. Jak zdvořile odmítnout nabídku služeb
Podobně jako ve výše uvedeném příkladu je nezbytné, abyste vysvětlili důvody svého rozhodnutí. V tomto vzorovém dopise k odmítnutí návrhu služby poskytujeme náhled do našeho rozhodovacího procesu. Na tomto příkladu se dozvíte, jak služby zdvořile odmítnout.