Návod, jak vyndat a vyměnit parkovací senzor

Parkovací senzory jsou fantastickým bezpečnostním prvkem, který v posledních několika letech přidali výrobci automobilů do mnoha osobních a nákladních automobilů. Tyto senzory používají rádiové vlny k detekci, zda se ve směru k vozidlu a v určité vzdálenosti od vozidla nachází nějaký předmět. 

Těmito předměty může být odpadkový koš, jízdní kolo nebo dítě. Když vozidlo couvá, když je detekován objekt, alarm bude postupně hlasitější a častější v závislosti na tom, jak blízko je objekt. To je užitečné zejména u vozidel, která mají velký mrtvý úhel nebo mají špatnou viditelnost kolem vozu. Občas tyto senzory selžou a je nutné je vyměnit. U mnoha typů vozidel jde o jednoduché kutilské auto, které lze zvládnout za hodinu nebo dvě.

Krok 1 – Určete vadný snímač

Nejprve zjistěte, které parkovací senzory jsou vadné . Zařaďte zpátečku (není třeba startovat) a zatáhněte nouzovou brzdu. Přejeďte prsty po každém ze senzorů na zadním nárazníku. Pokud jsou aktivní a pracují, budou vydávat jemné bzučení nebo tikání, které ucítíte. Pokud existuje snímač nebo několik, na kterém necítíte bzučení nebo cvakání, jedná se o špatné snímače, které je třeba vyměnit.

Krok 2 – Odstraňte vadné snímače

Demontáž a výměna vašich senzorů bude do značné míry záviset na typu senzorů, které máte nainstalované ve svém vozidle. Existuje celá řada typů, ale ty, které jsou nejběžnější, spoléhají buď na anténu pro komunikaci s ovládací skříní a alarmem, a ty, které jsou zapojeny přímo do elektrického systému vozidla.

Pokud je to možné, seznamte se před zahájením projektu s tím, co máte, abyste věděli, jaký typ senzorů si pořídit. Většina snímačů je namontována v krytu zadního nárazníku a je zapojena do vozidla. Za určitých okolností je k odstranění a výměně poškozených snímačů a jejich součástí nutné sejmout kryt nárazníku. Obecně platí, že senzory se montují do několika různých otvorů v nárazníku. Jednoduše vyjměte armatury a vysuňte senzor. Dávejte pozor, abyste nezlomili nebo nepoškodili žádné armatury, protože je budete potřebovat při výměně za nové senzory.

Krok 3 – Vyměňte snímače

Zkontrolujte snímače a zjistěte, jak jsou zapojeny a zda lze kabeláž u snímače odpojit a připojit nový snímač. Pokud ne, budete muset vysledovat kabeláž zpět do vozidla a do řídicí jednotky a odpojit ji od řídicí jednotky. Vytáhněte kabeláž pro starý senzor a protáhněte kabeláž pro nový senzor skrz tělo do ovládací skříňky. Připojte novou kabeláž. Vložte snímač do krytu nárazníku a zajistěte jej starými armaturami.

Odstraňování problémů se zpětnými parkovacími senzory

Pokud má vaše vozidlo couvací parkovací senzory, které nefungují tak, jak by měly, existuje několik různých důvodů, proč je nelze použít, aby vám pomohly vyhnout se překážkám při couvání. Některé problémy lze snadno odstranit a opravit, zatímco jiné může být náročnější na dohledání a nápravu. Tento článek vám poskytne užitečné informace, které můžete použít k nalezení problému se zpětnými parkovacími senzory ve vašem vozidle a k provedení potřebných oprav.

Problémy způsobené chybnou instalací

Mnoho problémů se zpětnými parkovacími senzory není způsobeno vadnými díly nebo nefunkčním systémem. Ne, většina problémů se zpětnými parkovacími senzory je způsobena vadnou nebo nesprávnou instalací. Mnoho problémů s instalací souvisí s nesprávným umístěním senzorů.

Pokud například zařadíte zpátečku a senzory způsobí, že systém začne nepřetržitě pípat – i když za vozidlem není žádná překážka, obvykle to znamená, že senzory jsou umístěny a nainstalovány nesprávně. V tomto případě jsou senzory pravděpodobně instalovány příliš blízko země. Většina zpětných parkovacích senzorů musí být umístěna asi 18 až 24 palců nad vozovkou, aby správně fungovala.

Když jsou senzory příliš blízko země, zachytí povrch země a způsobí pípnutí nebo bzučení monitoru, jako by za vozidlem něco bylo. Chcete-li problém vyřešit, vyberte jiné místo o několik centimetrů výše na zadní části vozu.

Dokupované senzory a luxusní vozy

Ačkoli mnoho luxusních vozů přichází s vestavěnými parkovacími senzory pro couvání, u mnoha vozů jde o vylepšení nebo možnost. To znamená, že existuje mnoho luxusních vozů, které se prodávají bez opce. Mnoho majitelů těchto typů vozidel si pak nechá do svých luxusních vozidel namontovat parkovací senzory pro zpátečku, ale pociťují podivné problémy s přerušovaným pípáním.

Pokud jste si koupili hezčí auto a nechali jste si nainstalovat senzory, můžete se setkat s problémem, kdy parkovací senzory zpátečky způsobí, že monitor pípne přibližně každých 30 sekund – i když jedete vpřed a ne couváte. To je obvykle způsobeno tím, že centrální počítačový procesor automobilu testuje návaznost brzdových světel nebo blinkrů za jízdy. To způsobí, že do snímače projde malý elektrický proud (protože jsou obvykle připojeny ke zdroji napájení brzdových nebo směrových světel).

Chcete-li tento problém vyřešit, budete si muset zakoupit jednoobvodové obvodové relé pro vaše vozidlo a nechat jej nainstalovat. Tím se zabrání průchodu lichého elektrického proudu do snímače a systém nebude pípat, když vůz necouvá.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s ostatními :-)

Add a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *